نحوه شارژ سوخت فندک زیپو

فَردتاباک
2 اسفند, 1402
بدون دیدگاه
2 دقیقه زمان مطالعه

روش تعویض سنگ فندک زیپو
فندک زیپو ضد باد شما طوری طراحی شده است که با بنزین مخصوص زیپو و سنگ چخماق زیپو بهترین کارایی را داشته باشد. اکنون بیایید به نحوه پر کردن فندک خود بپردازیم. قبل از آن لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که بنزین زیپو قابلیت تبخیر شدن دارد.وقتی فندک زیپو خودتان را شارژ میکنید به طور تقریبی بین 5 الی 7 روز میتواند بنزین را در خود نگه دارد در واقع حتی زمانی هم که از فندک استفاده نمی‌شود تبخیر می‌شود، بنابراین همیشه درب آن را بسته نگه دارید تا پروسه شارژ مجدد را به تاخیر بیندازید .همچنین بهترین کار این است که قبل از هر سفر سوخت‌ فندک زیپو را پر کنید.
مراقب باشید کارهای زیر را دور از هرگونه منبع آتش یا شعله انجام دهید.
برای پر کردن فندک :
1. مغزی فندک را از کیس خارج کنید.
2. آن را برگردانید و پد نمدی را بلند کنید تا پنبه در محفظه مغزی نمایان شود.
نکته: اگر پد به سختی بلند می شود میتوان از یک پیچ گوشتی کوچک یا ابزار مشابه استفاده کنید.
3. پنبه زیر نمد را به آرامی با مایع بنزین اشباع کنید. وقتی مایع بنزین به بالای پنبه رسید و کاملا خیس شد، پر کردن را متوقف کنید.
نکته: بیش از حد فندک را پر نکنید زیرا اگر فندک بیش از حد پر شود سوخت نشت می کند. از ریختن بنزین زیپو تا حد امکان روی پوست خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث تحریک پوست شود. در صورت تماس با پوست آن را با آب و صابون ملایم بشویید.
4. مغزی داخلی را دوباره داخل جعبه قرار دهید و مایع اضافی را از فندک و دستان خود قبل از روشن کردن فندک پاک کنید. اگر روی فندک سوختی وجود دارد آن را پاک کنید یا مدت کوتاهی صبر کنید تا تبخیر شود. قبل از احتراق مطمئن شوید که قوطی بنزین زیپو بسته است و هیچ سوختی در مجاورت آن ریخته نشده است.
نکته: اگر قصد دارید فندک را در جیب خود نگه دارید، پیشنهاد می کنیم قسمت پایین فندک زیپو  را در کف جیب قرار دهید.
5. با استفاده از انگشت شست، چرخ سنگ چخماق را با حرکت رو به پایین ضربه بزنید تا جرقه ایجاد شود و تا روشن شدن فندک تکرار کنید.
6. هنگامی که شعله ظاهر شد و استفاده از آن تمام شد، درب آن را ببندید تا خاموش شود.فندک زیپو به خودی خود خاموش نمی شود بنابراین باید درب آن را ببندید.
نکته مهم : از بنزین زیپو اورجینال استفاده کنید
از فندک زیپو خود لذت ببرید

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.