نحوه پر کردن اصولی پیپ

فَردتاباک
30 بهمن, 1402
1 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

نحوه پر کردن اصولی پیپ

قبل از اینکه بتوانید از پیپ خود لذت ببرید، ابتدا باید بتوانید آن را با تنباکو پر کنید. و این کار بدون تجربه چندان آسان نیست.در اینجا ما سه روش متداول را به شما آموزش خواهیم داد که  میتوانید پیپ خود را به درستی پر کنید.
پرکردن صحیح پیپ
هنگام پر کردن پیپ در واقع فقط یک نکته مهم وجود دارد که باید به آن توجه کنید : سوراخ کشش هوا کف پیپ را مسدود نکنید. اگر این اتفاق بیفتد پیپ شما آنطور که باید کامدهی خوبی ندارد. به همین دلیل مهم است که توتون پیپ را به اندازه کافی محکم و فشرده پر کنید تا دود نه خیلی زیاد و نه خیلی کم از لوله عبور کند. با کمی تمرین به سرعت به آن دست خواهید یافت. بنابراین ما سه روش رایج برای پر کردن پیپ را ارائه می دهیم.
1. روش ثلث ( یک سوم)
روش یک سوم نه تنها محبوب ترین روش در میان پیپ کش ها است بلکه برای مبتدیان نیز بسیار مناسب است. زیرا این روش بسیار ساده است: شما در سه مرحله پیپ خود را هر بار با یک سوم تنباکو پر می کنید. پایین ترین لایه را که مستقیماً در سوراخ کف پیپ قرار دارد بدون اعمال فشار یا ضربه زدن با تنباکو  پر می کنید. این کار از گرفتگی سوراخ کف پیپ شما بعدا جلوگیری می کند. برای لایه دوم می توانید تنباکو را به آرامی فشار دهید در لایه سوم و آخر می توانید با انگشت شست کمی بیشتر و محکم تر تنباکو را فشار دهید.جهت آزمایش از درستی مراحل کار بعد از پرکردن پیپ می توانید آن را که هنوز روشن نکرده اید را بکشید. پس از چند بار کام گرفتن از پیپ خاموش میتوانید متوجه شوید که کامدهی آن به چه صورت است اگر خیلی سبک بود و هوا به سرعت از آن عبور میکرد به راحتی میتوانید باز هم تتباکو را با انگشت شست خود محکم تر و فشرده تر کنید ولی اگر کامدهی آن خیلی سخت بود یا اصلا کام نمیداد باید پیپ خود را از تنباکو خالی کنید و مجددا آن را پر کنید.
2. روش کیسه هوایی
روش کیسه هوا بیشتر برای پیپ کش های حرفه ای و با تجربه مناسب است. همانطور که از نام آن پیداست , ایجاد یک کیسه هوا در قسمت پایین کاسه پیپ است.نکته مهم اینجاست که سوراخ کف پیپ مسدود نشود. در این روش به صورت یکجا کل مقدار توتون را داخل کاسه پیپ پر می کنید. برای این کار از قبل توتون را در دست خود کمی فشار داده و با یک حرکت سریع داخل کاسه پیپ فشار میدهید. سپس می‌توانید کمی با انگشت شست خود آن را فشار داده و تنظیم کنید.
pack 1
pinch method 3 e1447073880674 1
tamping with nail e1447073911893
3. روش جاذبه
روش جاذبه بسیار دیدنی و جذاب است.نکته مهم در اینجا این است که در تمام مراحل پر کردن پیپ می بایست آن را وارونه نگه دارید. توتون را در سه قسمت داخل پیپ فرو می برید. لایه اول باید حدود یک سوم کاسه را پر کرده و طوری داخل کاسه بریزید که کف آن چسبیده و نیفتد. دو سوم باقیمانده را می توانید متعاقباً با فشار بیشتری در لوله قرار دهید. ممکن است به چند بار تلاش  نیاز داشته باشید تا این روش را به درستی انجام دهید.

1 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.